Onderzoek Master Kunsteducatie

‘Hoe kan de hedendaagse mens door kunsteducatie participeren in dialoog?’

Een filosofisch onderzoek als verkenning, inspiratie en mogelijkheid naar een visionaire vorm van kunsteducatie, passend in de hedendaagse complexe maatschappij. Met een open blik wordt er gezocht naar een nieuwe betekenisgeving van kunsteducatie en de hedendaagse mens. Gebruikmakend van een visuele methode welke tot de verbeelding mag spreken en resulteert in een videodocumentaire als conclusie. Een hedendaags onderzoek waar beeld een waardevolle informatiedrager vormt, gelijkwaardig aan het geschreven woord. Niet de oplossing, maar een verdieping en verbreding in denkwijze wordt aan jou als kijker en lezer geboden om de eigen visie en handelen als kunsteducator in vraag te stellen.

Interviews o.a. met wetenschapsjournalist Mark Mieras en de kunstenaars Koen van Mechelen en Wilhelm Frederking.

 

2017 Trailer onderzoek Master Kunsteducatie; video gemaakt door Verena Reinders Art, Education, People, Publications, Research